Japanese bullet train

Japanese bullet train

An engineer succeeded in solving the problem of the loud and shrill noise of a Japanese bullet train when he found a solution to the problem from a bird.

The bird form was used to improve human technology. The Japanese Shinkansen train, better known as the bullet train, makes a loud noise when it reaches 200 miles per hour. The bar was generated upon entering the tunnel. The sound was so loud that even people living 15 miles away could hear the noise. The cause of the noise was the tip of the train, which was not very smooth and carried a large amount of air with it, which was compressed as it entered the tunnel. And because of that that loud sound was produced.

Engineers came up with several designs to improve the train's aerodynamic properties, and the best of them was suggested by an engineer after he saw a kingfisher bird that dived into the water to catch fish without hesitation. puts This bird moves seamlessly through environments of varying density, due to the streamlined design of its beak.

Engineers replicated the beak structure and applied it to the tip of the train, resulting in a significant reduction in train noise, a 10 percent increase in speed, and a 15 percent reduction in power consumption.

جاپانی بلٹ ٹرین

ایک انجینئر نے جاپانی بلٹ ٹرین کی اونچی اور تیز شور کی مسئلہ کو حل کرنے میں کامیابی حاصل کی جب اس نے ایک پرندے سے اس مسئلہ کا حل پایا۔

انسانی ٹیکنالوجی کو بہتر بنانے کے لیے پرندے کی شکل کو استعمال کیا گیا۔ جاپانی شینکانسن ٹرین، جو بلٹ ٹرین کے نام سے مشہور ہے، جب اس کی رفتار 200 میل فی گھنٹہ تک پہنچتی تھی تو یہ ایک زوردار آواز پیدا کرتی تھی جو ہر بار سرنگ میں داخل ہونے پر پیدا ہوتی تھی۔ یہ آواز اتنی زوردار تھی کہ 15 میل دور رہنے والے لوگ بھی اس شور کو سن سکتے تھے۔ اس شور کی وجہ ٹرین کی نوک تھی جو اتنی انسیابی نہیں تھی اور بڑی مقدار میں ہوا کو اپنے ساتھ کھینچتی تھی جو سرنگ میں داخل ہوتے ہی زور سے دبتی تھی اور اس کی وجہ سے وہ زوردار آواز پیدا ہوتی تھی۔

انجینئروں نے ٹرین کی ایروڈینامک خصوصیات کو بہتر بنانے کے لیے کئی ڈیزائن پیش کیے، اور ان میں سے بہترین ڈیزائن ایک انجینئر نے اس وقت تجویز کیا جب اس نے کنگ فشر نامی پرندے کو دیکھا جو پانی میں بغیر کسی اضطراب کے مچھلی پکڑنے کے لیے ڈبکی لگاتا ہے۔ یہ پرندہ مختلف کثافت والے ماحول میں بغیر کسی رکاوٹ کے منتقل ہو جاتا ہے، جو اس کی چونچ کے انسیابی ڈیزائن کی وجہ سے ہوتا ہے۔

انجینئروں نے چونچ کی ساخت کو نقل کرکے اسے ٹرین کی نوک پر لاگو کیا، جس کے نتیجے میں ٹرین کی شور میں نمایاں کمی آئی، اس کی رفتار میں 10 فیصد اضافہ ہوا اور بجلی کے استعمال میں 15 فیصد کمی آئی

Comments

Popular posts from this blog

liquid water discovered on Mars

A black diamond

Strong and secure shelters